Мостиська міська рада

Львівської області

Роз’яснення щодо декларування

Дата: 02.02.2022 09:24
Кількість переглядів: 185

Чи потрібно подавати декларацію колишнім посадовцям?

Минулого року ви звільнилися з державної служби або іншої посади, яка передбачала обов'язок декларування? Тоді не забудьте, що у 2022 році вам потрібно подати ще одну декларацію. 

Адже колишні посадовці мають подати декларацію “після звільнення” у період з 1 січня до 31 березня включно наступного року після того, як припинили займати посаду, яка передбачає обов'язок декларування.

Зверніть увагу, що у новій формі декларації для того, щоб подати декларацію після звільнення, у розділі «Вид декларації та звітний період» потрібно обрати вид декларації “щорічна”, а потім обрати позначку “я припинив(ла) виконувати функції держави або органу місцевого самоврядування (після звільнення)”.

Проте є кілька випадків, коли декларацію після звільнення подавати не потрібно:

якщо до 1 квітня 2022 року ви знову влаштовуєтесь на роботу, яка передбачає обов'язок декларування;

якщо ваша декларація при звільненні охопила період з 01.01.2021 по 31.12.2021 включно. У такому разі вам не потрібно подавати щорічну декларацію за 2021 рік, бо вказана декларація вже є річною;

якщо ваша посада більше не передбачає обов'язок декларування. Наприклад, згідно зі змінами, внесеними до закону, чи у зв’язку зі зміною статусу юридичної особи публічного права на юридичну особу приватного права. У цьому випадку ви втрачаєте статус суб’єкта декларування, і вимоги фінансового контролю більше не поширюються на вас, а отже, вам більше не потрібно подавати декларації будь-якого виду.

Нагадуємо, що кампанія декларування триває до 31 березня 2022 року.

Де шукати інформацію, яку потрібно вказати у декларації? 

Це ваша перша декларація і ви думаєте, що для її подання потрібно збирати купу довідок та стояти у чергах? 

Насправді, ні. Більшість необхідної вам інформації можна знайти в електронних реєстрах та на порталах органів влади. 

Не виходячи з дому ви можете скористатися такими вебсайтами: 

Портал “Децентралізація (https://bit.ly/3HVmpIa )” – містить відомості про нові назви районів та назви територіальних громад, які вони отримали після адміністративно-територіальної реформи. Ця інформація допоможе вам коректно заповнити адресні блоки;

Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України (https://bit.ly/3fhGIDq)– містить відомості про доходи; 

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://bit.ly/3Feb4RK) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;

Електронний кабінет водія (https://bit.ly/2YyQsSw) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;

Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://bit.ly/3qfB2jv) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію; 

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (https://bit.ly/3th6xM4) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації; 

Офіційний електронний портал Держгеокадастру (https://e.land.gov.ua/) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації; 

Укрпатент (https://bit.ly/3K1gVNT)  – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».

Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України (https://cabinet.smida.gov.ua/) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери». 

Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.

Де та як потрібно зазначати інформацію про закордонний паспорт у декларації?

Після оновлення форми декларації, що відбулось 1 грудня 2021 року, в декларації з’явився блок полів «Інформація для ідентифікації за межами України». Щоб у вас не виникало проблем із заповненням цього блоку НАЗК підготувало основні правила для його заповнення.

У блоках полів «Для ідентифікації за межами України» зазначаються відомості про варіанти написання латиницею прізвища, імені, по батькові (за наявності), а також відомості про відповідні документи, які посвідчують особу.

Якщо у вас та/або у члена вашої сім’ї є закордонний паспорт будь-якого зразка або інший документ, за яким особу можна ідентифікувати за кордоном (наприклад, дипломатичний паспорт України, посвідка на проживання, карта поляка, паспорт громадянина іншої держави тощо) – в цьому блоці полів варто обрати позначку «Дані наявні» та заповнити відповідну інформацію. Зверніть увагу, що поле «ідентифікаційний номер» стосується такого номеру, який присвоєний особі іноземною державою (це може бути номер страхового полісу, PESEL, податковий номер тощо) та не має стосунку до реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП), присвоєного особі в Україні.

В яких документах, виданих в Україні, можуть бути зазначені відомості про написання прізвища, імені, по батькові (за наявності) латиницею?

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

дипломатичний паспорт України;

службовий паспорт України;

посвідчення особи моряка;

посвідчення члена екіпажу;

посвідчення особи на повернення в Україну;

тимчасове посвідчення громадянина України;

посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон;

посвідка на постійне проживання;

посвідка на тимчасове проживання;

картка мігранта;

посвідчення біженця;

проїзний документ біженця;

посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

проїзний документ особи, якій надано додатковий захист;

посвідчення водія.

У декларації також з’явилася позначка «У мене відсутнє громадянство (підданство) іноземної держави, а також документи, які дають право на постійне проживання на території іноземної держави». Тепер декларанти зобов’язані підтвердити відсутність громадянства (підданства) іноземної держави чи права на постійне проживання або, якщо такі права є, зазначити їх у полях декларації.

Проставлення цієї позначки не залежить від наявності чи відсутності в декларанта відомостей про варіанти написання латиницею прізвища, імені, по батькові та відомостей про відповідні документи, які посвідчують особу.

Відображення інформації про відсутність громадянства (підданства) іноземної держави, а також документів, які дають право на постійне проживання на території іноземної держави було запроваджено Рішенням Ради національної безпеки й оборони від 26.02.2021 «Про невідкладні заходи щодо протидії загрозам національній безпеці у сфері громадянства».

Нагадуємо, що кампанія декларування триває до 31 березня 2022 року.

У вас залишилися питання щодо подання декларації? Отримайте роз’яснення в зручному для себе форматі:

онлайн у Базі знань НАЗК: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/ або у форматі  посібника https://bit.ly/3Ijg9u7;

під час особистої зустрічі з антикорупційним уповноваженим в установі, де ви працюєте. Контакти уповноважених: https://antycorportal.nazk.gov.ua/map/#/;

за телефоном Контакт-центру НАЗК: +38(044) 200–06–94;

за електронною поштою info@nazk.gov.ua;

за пошуком у Telegram-каналі НАЗК: https://t.me/NAZK_gov_ua.

Важливо пам’ятати! Необхідно вказати в декларації належне вам та членам вашої сім’ї майно (на праві власності, володіння та/або користування), а також його вартість. Якщо така інформація не вказана, НАЗК може виявити це завдяки ІТ-інструментам, після чого може розпочати перевірку вашої декларації.

Як після змін адміністративно-територіального устрою вказувати адреси в декларації?

З грудня 2020 року в Україні діє новий адміністративно-територіальний устрій — відповідну Постанову прийняла Верховна Рада України.

На виконання цього рішення НАЗК внесло відповідні зміни до форми декларації.

Як тепер коректно заповнювати назви районів та чи потрібно зазначати назви територіальних громад розповідаємо далі.

Чому змінилися адресні блоки в декларації?

Під час адміністративної реформи Верховна Рада України прийняла Постанову № 807–IX від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів» (далі — Постанова № 807–IX), яка передбачає ліквідацію низки районів та утворення нових. Вона містить перелік районів та територіальних громад, які до них входять.

На підставі цих змін Міністерство розвитку громад та територій України розробило новий Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі — Кодифікатор) (затверджений наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290).

Зважаючи на те, що актуальні зміни до Кодифікатора внесені після початку етапу декларування за 2020 рік, впровадження нового Кодифікатора у формі декларації здійснено після завершення кампанії декларування 2021 року.

Важливо: з 1 грудня 2021 року набула чинності оновлена форма декларації, яка враховує зміни в адміністративно-територіальному устрої. Тепер потрібно декларувати адреси відповідно до актуальних назв районів та зазначати назви територіальних громад.

 Що потрібно знати про нові адресні блоки?

У зв’язку з появою нового адміністративно-територіального устрою при переносі даних із чернетки вам потрібно буде оновити інформацію про адреси: 

2.1 «Інформація про суб’єкта декларування»

2.2 «Інформація про членів сім’ї суб’єкта декларування» 

3 «Об’єкти нерухомості» 

4 «Об’єкти незавершеного будівництва»

13 «Фінансові зобов'язання»

Інформацію про адреси в цих розділах декларації варто вказувати почергово щодо кожного поля: починаючи з поштового індексу рухатись праворуч та заповнити інформацію про область, район в області, територіальну громаду, тип та назву населеного пункту й далі за переліком.

Докладніше: https://bit.ly/34btMwl

Які розділи в декларації потрібно заповнювати лише якщо вартість об’єкта декларування перевищує певну суму?

Якщо ваші близькі подарували вам будинок, то відомості про це потрібно зазначити не лише серед об'єктів нерухомості, але й як дохід.

А ось якщо вартість подарунку була менше 5 прожиткових мінімумів (5 ПМ — у 2021 році це 11 350 грн), то вказувати його в розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації не потрібно.

У яких ще розділах декларації варто зважати на вартість об'єктів декларування, перш ніж декларувати в них відомості?

??Декларувати ювелірні вироби, домашніх тварин або одяг у розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)» декларації потрібно лише якщо їх вартість перевищує 100 ПМ (у 2021 році це 227 000 грн). Детальніше про те, як декларувати рухоме майно: https://bit.ly/3IFESJ0 .

??Збереження на рахунках чи готівкою в розділі 12 «Грошові активи» декларації зазначаються, якщо сукупна вартість всіх грошових активів перевищує 50 ПМ (у 2021 це 113 500 грн). Проте не можна сумувати збереження вашої сім’ї, наприклад, чоловіка та дружини. Адже збереження кожного із членів сім’ї має окремо перевищувати поріг для декларування. Про те, як зазначати грошові активи, дивіться за посиланням: https://bit.ly/3IHLC9A .

??Борги за іпотекою чи просто борг вашому колезі варто вказувати в розділі 13 «Фінансові зобов’язання» декларації, якщо:

????розмір отриманої у звітному періоді позики (кредиту) перевищує 50 ПМ;

????розмір зобов’язання за позикою (кредитом) на початок звітного періоду перевищує 50 ПМ (у разі якщо позику (кредит) отримано в попередніх звітних періодах);

????розмір зобов’язання за позикою (кредитом) на кінець звітного періоду перевищує 50 ПМ.

Детальніше про те, як правильно декларувати кредит: https://bit.ly/349qH06 .

??купівлю автівки чи продаж нерухомості потрібно зазначити в розділі 14 «Видатки правочини суб’єкта декларування» декларації, якщо розмір разового видатку/вартість предмета правочину перевищує 50 ПМ. Що вважати видатками та правочинами для цілей декларування та як їх зазначати, дізнавайтеся тут: https://bit.ly/3u614YO .


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора