Мостиські податківці провели «гарячу лінію» з питань застосування РРО чи ПРРО суб’єктами господарювання
Начальник Мостиської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Василь Дутко нещодавно провів «гарячу лінію» з питань застосування РРО чи ПРРО суб’єктами господарювання. Надаємо відповіді на запитання, з якими звертались платники податків.
Запитання: Чи скасували для фізичних осіб-підприємців необхідність застосування РРО на період дії воєнного стану?
Відповідь: Відповідно до діючого законодавства суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язані їх проводити на повну суму покупки (надання послуги) через реєстратори розрахункових операцій. Не зобов’язані застосовувати РРО суб’єкти господарювання, які отримають кошти виключно на поточний рахунок за реквізитами (IBAN) та платники єдиного податку 1 групи.
Запитання: Чи проводяться в період воєнного стану перевірки?
Відповідь: В умовах дії воєнного стану в Україні, податкові органи проводять перевірки, зокрема, за скаргами громадян щодо відмови суб’єктами господарювання у можливості проведення розрахунків за придбані товари (послуги) платіжною карткою, незастосування РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків за продаж підакцизної продукції. Також при проведенні фактичних перевірок податківці контролюють дотримання платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, дотримання граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) на деякі види товарів.
Запитання: Чи потрібно вести КОРО при використанні ПРРО?
Відповідь: Використання книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) передбачено лише для класичних РРО, на період відсутності електроенергії або виходу касового апарату з ладу. У випадку використання ПРРО, на період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером ДПС, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. На період виходу з ладу програмного РРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей. Тому КОРО не використовується для ПРРО.
Запитання: Чи потрібно роздруковувати та зберігати Z-звіти?
Відповідь: Фіскальний звітний чек (Z-звіт) створюється ПРРО щоденно. Z-звіт підлягає реєстрації на фіскальному сервері ДПС. Після передачі до фіскального сервера Z-звіту й отримання відповідного підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається в зручний для суб’єкта господарювання спосіб. Z-звіти потрібно зберігати в електронній формі або роздрукованими не менш як 1095 днів.
У випадку збереження Z-звітів в електронній формі установа/підприємство зобов’язана(е) визначити та затвердити внутрішнім документом місце, спосіб та формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками ДПС, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу.
Запитання: Який термін дії ПРРО?
Відповідь: ПРРО має необмежений термін дії і діє до дати скасування його реєстрації, виключення з Реєстру та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі (наказ Мінфіну від 23.06.2020 № 317). Скасування реєстрації ПРРО відбувається через подання заяви встановленої форми: “Заяви про реєстрацію ПРРО” за формою № 1-ПРРО з позначкою “Скасування реєстрації”, або на підставі “Повідомлення” за формою № 2-ПРРО з позначками “несправність”, або “крадіжка пристрою чи компрометація ключа”.