Основні зміни «податкових правил» під час війни обговорили на «гарячій лінії» в Мостиській ДПІ
Нещодавно очільник Мостиської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Василь Дутко поспілкувавася із додзвонювачами «гарячої лінії» щодо новацій податкового законодавства в час війни. Пропонуємо найактуальніші запитання прямого спілкування та відповіді на них.
Запитання 1. Які особливості заповнення декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Відповідь. Звертаю увагу, що у додатках 1 та 2 до Податкової декларації з податку не нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 року №408, зазначається порядковий номер Розрахунку (арабськими цифрами), починаючи з одиниці, послідовно за порядком зростання.
Загальна кількість розрахунків (додатків) дорівнює значенню рядка 7 Декларації та залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна.
Запитання 2. Чи відбулися зміни до порядку застосування РРО та ПРРО при роздрібній торгівлі алкоголем?
Відповідь. Хочу повідомити, що Мінфін наказом від 17.08.2022 року № 243 вніс зміни до порядків застосування РРО та ПРРО. Зокрема, до обов’язків суб’єктів господарювання додано значення цифрового значення штрих-коду акцизної марки (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкоголем. Ці зміни почали діяти з 13 вересня 2022 року.
Нагадую, ще з 1 січня 2022 року суб’єкти господарювання мають дотримуватися вимог пункту 11 статті 3 розділу ІІ Закону №265 в частині відображення (при роздрібній торгівлі алкогольними напоями ) в розрахункових документах (чеках РРО/програмних РРО) такого реквізиту як цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер).
У п.4 розд. ІІІ Порядку №547 та абз.11 п.1 розд. ІV порядку №317 з’явився оновлений обов’язок для суб’єкти господарювання при застосуванні РРО та ПРРО відповідно.
За новою редакцією торговці мають проводити розрахункові операції через РРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Запитання 3. Мінімальна заробітна плата з 1 жовтня 2022 року зросла?
Відповідь. Так. Хочу звернути увагу, що мінімальна заробітна плата з 1 жовтня 2022 року становить 6700 грн, ставка єдиного внеску відповідно збільшиться – 1474 грн, прожитковий мінімум для працездатних осіб – 2600 гривень. Також хочу наголосити, що ставки єдиного податку для платників І та ІІ груп не змінюються до кінця року.
Запитання 4. Як надіслати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування в електронному форматі ?
Відповідь. Для надсилання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою-підприємцем в меню «Введення звітності» приватної частини «Електронного кабінету платника» обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. При цьому за замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
У разі переходу фізичної особи – підприємця на спрощену систему оподаткування (перша-третя групи платників єдиного податку) додатково до Заяви подається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважається дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Разом із тим повідомляю, що вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції №2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу «Електронного кабінету платника».
Запитання 5. Які дії спадкоємців щодо виконання обов’язків спадкодавця-підприємця ?
Відповідь. Звертаю увагу, що для державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця у зв’язку з її смертю або оголошенням її померлою (крім випадку, якщо відомості про смерть фізичної особи містяться в державному реєстрі активів цивільного стану громадян) подається копія свідоцтва про смерть фізичної особи.
Відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця є підставою для зняття її з обліку, зокрема в податкових органах та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства. Дата зняття з обліку фізичної особи-підприємця відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Нагадую, що порядок виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи – підприємця у разі її смерті або визнання безвісно відсутньою чи недієздатною, встановлено ст.99 Податкового кодексу України. При цьому, виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи (у тому числі фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.
Запитання 6. Як отримати електронний підпис фізичній особі, у якої відсутня адреса реєстрації місця проживання?
Відповідь. Звертаю увагу, що відповідно до абзацу другого частини першої ст. 12 Закону України від 05 жовтня 2017 року №2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями, користувачі електронних довірчих послуг (ЕДП) мають право на отримання ЕДП. Пунктом 5.3 розд.5 Регламенту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС визначено перелік підстав для прийняття рішення про відмову у наданні кваліфікованих сертифікатів електронного підпису чи печатки.
Відсутність зареєстрованого місця проживання не є підставою для прийняття рішення про відмову у наданні ЕДП. Тобто фізична особа, у якої відсутня адреса реєстрації місця проживання та/або наявна довідка внутрішньо переміщеної особи, може отримати кваліфікований електронний підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС.