Мостиська міська рада

Львівської області

Заходи безпеки в закладах та місцях масового перебування людей

Дата: 05.07.2022 16:05
Кількість переглядів: 1265

Фото без опису

Заходи безпеки під час оголошення сигналів повітряної тривоги.

 

На жаль, в Україні триває війна. Для роботодавців, чиї бізнеси наразі працюють важливо подбати про свої дії в разі оголошення повітряної тривоги в регіоні, де перебуває підприємство, подбати про безпеку відвідувачів закладу.

Пам’ятайте: під час війни повітряна тривога не буває навчальною — щоразу, коли її оголошують, існує загроза життю. Це сповіщення про реальну загрозу удару з повітря. Повітряна тривога означає, що сили протиповітряної оборони сповіщають про рух ворожих літаків у напрямку області, або є підтвердження про запуск балістичних ракет. Тому не нехтуйте правилами! Навіть якщо емоційне виснаження зашкалює, щоразу прямуйте до укриття.

В ідеалі — після сигналу «Повітряна тривога» не можна залишатися в будинках чи спорудах, особливо на верхніх поверхах. Якщо, перебуваючи на робочому місці, почули сирену, ви зобов’язані:

 виконати заходи, передбачені на такий випадок у внутрішньому документі по підприємству — інструкції або плані реагування;

діяти за вказівками керівництва чи особи, яка виконує його функції;

прои?ти до захисної споруди — споруди подвіи?ного призначення, приміром, метрополітену або підземного паркінгу, сховища, протирадіаціи?ного укриття, наи?простішого укриття чи підвалу, у крайньому випадку — керуватися правилом «двох стін». У сховищі займіть місце та виконуйте вимоги старшого — коменданта, керуючого, керівника, інженера з техніки безпеки чи цивільного захисту тощо;    

перебувати в укритті до моменту, коли органи місцевого самоврядування сповістять про відбій/завершення повітряної тривоги.

 Проте, якщо поруч немає укриття, силоміць виганяти людей на вулицю заборонено — дайте можливість сховатися у приміщенні, де працівники/відвідувачі перебувають на момент оголошення повітряної тривоги.

Громадянам слід  утримуватись від перебування у місцях масового скупчення населення. В разі оголошення повітряної тривоги потрібно негайно пройти до найближчого бомбосховища або укриття, а у приміщеннях – дотримуватися правила двох стін та двох виходів

ФОПи та юридичні особи, які на постійній основі залучають персонал на роботу до офісу  мають надати чіткі інструкції керівників, адміністраторів тощо (можливо, навіть письмово з розміщенням інформації на вході для ознайомлення відвідувачів). Зокрема.

1. Магазини, супермаркети, місця надання перукарських, косметичних послуг, кав’ярні, кафе, ресторани, інші місця сфери торгівлі, громадського харчування та послуг повинні стежити за повідомленням об’єктової системи оповіщення і повідомляти відвідувачів та працівників про повітряну тривогу.

2. Після початку оповіщення адміністратор (керівник) має повідомити всіх відвідувачів про найближче укриття та за направленнями (вказівками), розміщеними на стінах, підлозі, рухомих (пересувних) вказівниках, які зазвичай використовуються у торговельних та виставкових залах, пройти до сховища (розташованого безпосередньо у місці проведення торгівлі/послуг або спеціальному укритті поза межами цього місця), в крайніх випадках користуйтесь про правило двох стін. Вважається, що від небезпеки має відділяти щонайменше дві стіни, бо одна, ймовірно, зруйнується від удару, а друга візьме на себе уламки стіни, шибок тощо.

 Щодо збереження матеріальних цінностей під час загрози чи небезпеки на період з початку оповіщення про повітряну загрозу до оголошення про відбій, потрібно пам’ятати про порядок дій адміністратора чи іншої відповідальної особи за матеріальні цінності під час дії повітряної тривоги, який має включати:

а) визначення конкретної особи, яка з моменту оповіщення про повітряну тривогу має, зокрема, закрити касу, максимально обмежити доступ до приміщень з ТМЦ та у разі, якщо доводиться полишати магазин чи інше окремо виділене місце для торгівлі, замкнути приміщення. З огляду на розташування магазину/приміщення чи наявності у ньому ТМЦ власник, керівник або адміністратор повинні самостійно визначити докладніший порядок дій для максимального збереження майна та життя людей, у т. ч. особу, відповідальну за ТМЦ на час оповіщення;

б) обов’язки відповідальної особи щодо проведення належних протипожежних профілактичних заходів (вимкнути газо-, електропостачання тощо, підвищити захисні властивості приміщення: зачинити вікна, двері тощо);

в) забезпечення відеофіксації приміщень та території ззовні (у т. ч. за відсутності електропостачання у приміщенні). За певних обставин, коли після оповіщення у приміщенні буде виявлено недостачі чи зникнення окремих ТМЦ, слід одразу повідомити правоохоронні органи.

Коли відвідувачі чи працівники відмовляються полишати приміщення. Тоді слід наголосити на визначекних для закладу  Правилах (розміщених на видному місці) та звернутися по допомогу до охорони (за її наявності). Як свідчить практика, деяких відвідувачів доводиться тривалий час переконувати полишити приміщення та пройти в укриття задля власної безпеки. Тут варто врахувати, що примушувати відвідувача силоміць ви не маєте права, адже це право людини — пройти в укриття чи прийняти інше рішення. У будь-якому разі — не залишати у приміщенні сторонніх осіб без присутності персоналу (або, за потреби, призначеного чергового, як це роблять банківські установи).

Відповідальна особа, призначена керівником чи власником або самим ФОПом, має чітко окреслити місце укриття. Тобто відвідувачі та працівники повинні чітко знати, куди слід пройти (ще до того, як буде оповіщення про повітряну тривогу)

Памятайте: Злагоджені і наперед передбачені дії персоналу і відвідувачів закладу здатні зберегти здоров’я і життя. Не нехтуйте сигналами повітряної тривоги.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора