Обгрунтування щодо проведення переговорної процедури закупівлі газового палива (природний газ)
Відповідно до п. 3 частини 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі: якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. При цьому Замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до Листа МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИвих. № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 року «Щодо переговорної процедури закупівлі» для застосування підстави відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону замовники можуть керуватися Кодексом цивільного захисту України (далі - Кодекс), яким передбачено визначення надзвичайної ситуації, ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Поряд з цимстаттею 5 Кодексу наведено класифікацію наслідків надзвичайних ситуацій. Повноваження органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту визначені Главою 4 Кодексу. Статтею 17 Кодексу встановлено, 3 що центральний орган виконавчоївлади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, зокрема видає експертні висновки про рівень надзвичайноїситуації, веде їх облік.
Відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 2 КЦЗЗ - надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб’єкті господарювання на ній або водному об’єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров’ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об’єкті, провадження на ній господарської діяльності. Надзвичайна ситуація може бути державною, регіональною, місцевою, об’єктовою. Остаточне рішення щодо визначення рівня надзвичайної ситуації приймає ДСНС з урахуванням експертного висновку (за наявності) (п. 11 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій, постанова КМУ від 24.03.2004 року № 368). Згідно з п. 11 Порядку - Остаточне рішення щодо визначення рівня надзвичайної ситуації з подальшим відображенням його у даних статистики, зокрема у разі відсутності відомостей у повному обсязі стосовно розвитку надзвичайної ситуації, приймає ДСНС з урахуванням експертного висновку (за наявності) регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій. Відповідно до підписаного Меморандуму про взаєморозуміннящодо врегулювання проблемних питаньу сфері постачання теплової енергії та постачання гарячоїводи в опалювальному періоді 2021/2022 рр., враховуючи пониження температури зовнішнього повітря та початок опалювального сезону 2021/2022 років з метою запобігання негативним наслідкам, які стануться через відсутність опалення та гарячого водопостачання, відповідно до протоколу засідання експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 15/09-21 від 12.10.2021р. яким затверджено перелік надзвичайних ситуацій що виникли в Україні протягом вересня 2021 року (додаток 1), протоколу №26 позачергового засання обласної комісії з питань техногенно – екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій від 11.10.2021р. вирішено визнати ситуацію, що склалася у зв’язку з відсутністю постачання природного газу для установ, організацій та комунальних некомерційних підприємств, що фінансуються з державного або місцевих бюджетів на осінньо – зимовий період 2021 – 2022 років та подальшим виникненням загрози життю та здоров’ю населення області, завдання значних матеріальних збитків, відповідно до пункту 24 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України, надзвичайною ситуацією.
Таким чином, у Замовника наявні підстави для застосування переговорної процедури закупівлі на підставі п.З ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме Виникнення особливих економічних обставин з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 – 09120000-6 - Газове паливо (ДК 021:2015 – 09123000-7 – Природний газ) повинні відповідати вимог Закону України «Про ринок природного газу» №329-УІІІ від 09.04.2015 року.
Загальний обсяг потреби Замовника в предметі закупівлі на період з жовтня 2021 року по 31 грудня 2022 року (включно) складає 37,9 тис. куб.м. (10900м.куб.-2021р. та 27000м.куб.-2022р.).
Всього ціна газу за 1000 куб. м з ПДВ, з урахуванням тарифу на послуги транспортування та коефіцієнту, який застосовується при замовленні потужності на добу, за цим Договором становить 16 554,00 грн.
Загальна вартість договору становить 627 396,60 гривень з ПДВ – шістсот двадцять сім тисяч триста дев’яносто шість грн. 60 коп. (180438,60 грн. – на 2021 рік та 446958,00 грн. – на 2022 рік).
Враховуючи вищезазначене та умови підписаного Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. між Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» та Мостиською міською радою, було прийнято рішення надіслати запрошення на участь у Переговорній процедурі Закупівлі Товариству з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг».